1. Algemene voorwaarden:

Verkoper: MB TimberIN (hierna genoemd – “VERKOPER“);

Landen:

Benodigdheden:

  • Bedrijfscode: 302942267;
  • BTW-code: 100007531114;
  • Adres: Mickeviciaus str. 8, 44312 Kaunas, Litouwen;
  • Mobiele telefoon / Viber (gratis): Albert: (00.370) 61.913.266
  • Mobiele telefoon / Viber (gratis): Ruta: (00.370) 69.601.967
  • E-mail: albert@timberin.com
  • Open: maandag – vrijdag 8: 00-17: 00u. (GMT +2: 00)

Klant: een individueel persoon of een bedrijf dat bereid is om het product te kopen van de VERKOPER. (Hierna genoemd – “KLANT“)

Goederen/Pakket:  het product dat wordt aangeboden door de VERKOPER.

2. Betalingsvoorwaarden:

VERKOPER accepteert alle belangrijke betalingsmethoden waaronder: bankoverschrijving, credit of debit card en directe Paypal betalingen. Als de goederen door onze eigen chauffeurs worden geleverd, dan is contante betaling wellicht mogelijk. Neem contact met ons op voor meer informatie. Extra belastingen (indien van toepassing), namelijk: het omrekenen van valuta wordt gedekt door de KLANT.

Extra belastingen als een gevolg van Paypal, credit of debit cards worden gedeeld tussen de KLANT en de VERKOPER.

Normaliter is een minimum van 30% aanbetaling vereist bij de bestelling voor alle producten, waarbij het saldo van het verschuldigde bedrag 7 dagen voor de feitelijke levering moet worden betaald. Het gedetailleerde contract tussen beide partijen wordt ondertekend en de factuur wordt uitgereikt. Voorafgaand aan de betaling van het saldo stuurt VERKOPER foto’s van het eindproduct.

Alle prijzen zoals vermeld op onze websites zijn in EURO. Niet van toepassing op Denemarken en Noorwegen.

3. Levering:

De VERKOPER levert goederen naar alle Europese en een aantal niet-Europese landen.

Levering wordt normaliter gedaan met een grote vrachtwagen of een platte aanhangwagen. De klant moet ervoor zorgen dat een dergelijke verzendingsoptie aanvaardbaar is. De chauffeurs zullen behulpzaam zijn en (indien mogelijk) zullen helpen om de goederen te lossen en te dragen naar de uiteindelijke bestemming. Over het algemeen kan worden aangenomen dat het lossen van goederen het risico en verantwoordelijkheid is van de KLANT. Normaal gesproken kan het pakket worden gelost met 4-5 sterke mannen. Als dat niet mogelijk is, dan moet de KLANT een heftruck of een kraan regelen (bij het lossen van een sauna).

Als er problemen zijn met de toegang tot uw ruimte, dan is de KLANT er verantwoordelijk voor om ons te informeren voordat de goederen onze fabriek verlaten. Als de KLANT dit niet doet dan zal de KLANT verantwoordelijk worden gehouden voor de moeilijkheden die worden veroorzaakt door deze obstakels.

De levertijd wordt meestal besproken voorafgaand aan de order. De levertijd is normaliter 4-5 weken.

Het pakket blijft de verantwoordelijkheid va de VERKOPER totdat de truck aankomt bij het adres van de KLANT. Tijdens het transport worden de goederen verzekerd door CMR (Verdrag betreffende de overeenkomst tot internationaal vervoer van goederen over de weg). Zodra het pakket aan de KLANT is geleverd, dan draagt de KLANT de verantwoordelijkheid voor het pakket en kan de VERKOPER niet meer verantwoordelijk worden gehouden voor verlies of vernieling.

4. Acceptatie en retourneren:

De goederen moeten vóór het lossen worden geïnspecteerd. Als er sprake is van ontbrekende onderdelen of schade veroorzaakt door het vervoer dan moet dit duidelijk in het leveringsdocument (CMR) worden aangegeven. Het document moet worden gescand en worden verzonden naar de vertegenwoordiger van de VERKOPER. Als het pakket niet aan uw verwachtingen voldoet, neemt u dan contact met ons op en wij zullen dan de problemen op lossen. Kunnen wij dit niet, dan accepteren wij een retournering en vergoeden wij 100% van de prijs in het contract. Het pakket moet goed worden verpakt (verticaal op Euro pallet en vastgebonden met plastic banden), net zoals het werd afgeleverd. Verzendkosten voor de retournering worden volledig gedekt door de KLANT.

5. Garantie:

Garantie: Een speciaal garantie formulier wordt aan de klant gegeven in het door beide partijen ondertekende contract. Exacte garantievoorwaarden en bepalingen zijn vermeld in het contract. Garantie begint vanaf het moment dat het saldo is betaald.

Houten Producten:

De KLANT aanvaardt dat hout een natuurlijk materiaal is. Er moet opgemerkt worden dat houtnerven en knopen kunnen variëren omdat het product handgemaakt is. Omdat hout een natuurlijk product is, zal het reageren op veranderingen in de atmosferische omstandigheden (kan krimpen of uitzetten). Zichtbare splitsing van het hout kan gebeuren wanneer het uitzet en in aanraking komt met veranderingen in luchtvochtigheid en temperatuur. Deze gebeurtenissen zijn volkomen normaal en natuurlijk. Opgemerkt moet worden dat veranderingen in natuurlijk hout geen invloed hebben op de integriteit van het hout, dus splitsingen of scheuren worden niet gedekt door de garantie.

De goederen verzonden door de VERKOPER zijn een natuurlijk en handgemaakt product dus kleine variaties in de eigenschappen kunnen van tijd tot tijd optreden.

Als er mankementen zijn die duidelijk zijn veroorzaakt door de VDERKOPER (duidelijk aangegeven op het leveringsdocument (CMR) en alleen binnen 1 week van unitisatie), en indien de KLANT een plaatselijke reparateur kan vinden, dan zal de VERKOPER de reparatiekosten dekken door middel van een factuur.

6. BTW Voorwaarden:

Alle prijzen op onze websites zijn inclusief 21% BTW. Niet van toepassing voor de Noorse website. belangrijk:

  1. Vraag: Ik kom uit een niet-EU-land (bijvoorbeeld: Noorwegen of Zwitserland), moet ik dubbel BTW betalen?

Antwoord: Nee, u betaalt niet dubbel BTW. We geven 21% korting op onze prijzen zoals vermeld op onze websites.

  1. Vraag: Ik kom uit een EU-land (bijvoorbeeld: Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, enz.), moet ik dubbele BTW betalen?

Antwoord: Nee, de prijzen zoals vermeld op onze website zijn inclusief BTW. U zult niet worden gevraagd om extra BTW te betalen in uw land. Dit is in lijn met de handelsregels in de Europese Unie.

  1. Vraag: aankoop met een geldig BTW code. Kan ik een factuur krijgen met 0% BTW?

Antwoord: Ja, we zullen een factuur met 0% BTW leveren.

Controleer de geldigheid van uw BTW code hier: http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=en

7. Overmacht:

De VERKOPER is niet verantwoordelijk voor het niet-leveren als gevolg van overmacht, waaronder (maar niet beperkt tot) stakingen, terrorisme, oorlog, weersomstandigheden, wisselkoersschommelingen, overheids- of regelgevings- veranderingen en natuurrampen.

Close